UWALNIAMY OD BIUROKRACJI

A A A

Co zyskasz

 

Przeczytaj uważnie może to mieć duży wpływ na działalnść 

Twojej Firmy

 

32000 zł rocznie

Tyle zaoszczędzisz rocznie dzięki naszej firmie

 

  

BIZNES PO POLSKU

 

 

 

9389 stron tyle zajęły nowe przepisy dotyczące regulacji działalności firm w Polsce – jakie wprowadzono tylko w 2014 r. A z roku na rok ta liczba ciągle rośnie.

Biorą pod uwagę że w ciągu roku mamy około 250 dni roboczych to na każdy dzień przypada do przeczytania około 38 stron, a każdy wie że przeczytać przepisy a zrozumieć je to dwie różne rzeczy. Według badań wynika, że każdy przedsiębiorca tracił by na to około 4 godzin dziennie co daje 1000 godzin rocznie.

Dodatkowo liczba elementów sprawozdawczych (ankiet, formularzy, sprawozdań, deklaracji, druków, itp.) jakie statystyczna firma w danej kategorii musi złożyć do urzędów publicznych w ciągu roku obrotowego.

- firma zatrudniająca poniżej 10 pracowników to 130 rocznie – ok 65 godzin

- firma zatrudniająca od 10 do 49 pracowników to 202 rocznie – ok 100 godzin

- firma zatrudniająca od 49 do 249 pracowników to 209 rocznie – ok 104 godzin

- firma zatrudniająca powyżej 249 pracowników to 345 rocznie – ok 170 godzin

Biorąc na wzór firmę która zatrudnia do 10 pracowników ( takich pod względem ilości jest najwięcej w Polsce ) polski przedsiębiorca traci co najmniej 1065 godzin rocznie na biurokracje w tym czasie nie zarabia, nie wykonuje zleceń, nie zdobywa nowych klientów.

Według badań przeprowadzonych przez GUS przeciętny mały przedsiębiorca zarabia około 5 tyś zł miesięcznie co daje 30 zł/godz.

Z tego wszystkiego wynika jedno: 

Mała firma traci rocznie około 32 000 zł rocznie z powodu biurokracji:

 

 

Nie trać czasu zatrudnij najlepszych aby walczyli z biurokracją za Ciebie

 

 

11 pytań, które powinieneś zadać przed podpisaniem umowy z biurem rachunkowym

Zaczynasz prowadzić działalność gospodarczą? A może chcesz zmienić swoje obecne biuro rachunkowe ? Jeżeli tak, to koniecznie przeczytaj nasz wpis. Podpowiadamy w nim, jakie pytania należy zadać podczas wyboru biura rachunkowego!

 

1. Czy biuro posiada certyfikat Ministerstwa Finansów?

 Jeżeli nie chcesz trafić na nierzetelne biuro rachunkowe, już na wstępie zapytaj o certyfikat Ministerstwa Finansów. Od połowy ubiegłego roku certyfikat ten nie obligatoryjnym warunkiem wymaganym do założenia biura rachunkowego. Dziś praktycznie każdy może założyć biuro rachunkowe. Dlatego też, jeżeli wybieramy biuro rachunkowe, dokładnie sprawdźmy jego kwalifikacje.

 2. Czy biuro posiada referencje wystawione przez wcześniejszych klientów

 Nic nie potwierdzi kwalifikacji biura tak, jak referencje wystawione przez byłych i obecnych klientów. Dlatego już na samym początku poprośmy o możliwość zapoznania się z nimi.

 3. Czy biuro rachunkowe posiada ubezpieczenie OC i do jakiej kwoty

 Pamiętaj, że za błędy w księgowości odpowiadasz zawsze Ty, ale w razie czego możesz ubiegać się o odszkodowanie. Ubezpieczenie OC biura będzie zabezpieczeniem Twoich ewentualnych roszczeń. Jeżeli natomiast biuro nie będzie go posiadło to, uzyskanie odszkodowania może być bardzo trudne.

 4. Co jest w cenie obsługi

 Poznaj szczegóły dotyczące obsługi Twojej księgowości. Dowiedz się, jak jest czas reakcji na Twoje zapytanie, w jaki sposób biuro będzie się z Tobą kontaktowało, przypominało o terminach zapłaty podatków i ZUS-u. Dowiedz się również, czy usługi księgowe takie jak reprezentacja przed US i ZUS nie są dodatkowo płatne.

 5. Jak zmieni się koszt obsługi w przypadku większej ilości dokumentów

 Unikniesz dzięki temu nieprzyjemnej niespodzianki związanej ze wzrostem kosztów spowodowanym większą ilością dokumentów przesyłanych do biura

 6. Czy pracownicy biura regularnie uczestniczą w kursach i szkoleniach

 Prawo podatkowe i finansowe zmienia się bardzo dynamicznie. Dlatego też pracownicy biura rachunkowego powinni regularnie uczestniczyć w kursach i szkoleniach rozwijających ich wiedzę i kompetencje. Dzięki temu będą na bieżąco z najnowszymi regulacjami prawnymi, a co za tym idzie, ich praca będzie wolna od błędów w księgowości.

 7. Czy w biurze ma miejsce częsta rotacja pracowników

 Duża rotacja pracowników może być powodem do niepokoju. Może ona oznaczać, że pracownicy są eksploatowani ponad ich siły, bądź ich wynagrodzenia nie są adekwatne do ich wiedzy, a co za tym idzie odchodzą, a na ich miejsce zatrudniani są młodzi, niedoświadczeni księgowi.

 8. Ile wynosi okres wypowiedzenia umowy

 Przed podpisaniem umowy warto dowiedzieć się, ile wynosi okres wypowiedzenia umowy w biurze rachunkowym. Znając ten okres będziemy mogli z wyprzedzeniem wypowiedzieć umowę w momencie, gdy zobaczymy, że biuro nieprofesjonalnie prowadzi naszą księgowość.

 9. W jaki sposób przekazywane są dokumenty do biura

 Znając odpowiedź na to pytanie unikniemy sytuacji w której co tydzień będziemy musieli samodzielnie dostarczać dokumenty do biura rachunkowego znajdującego się na drugim końcu miasta. Idealnie, jeżeli biuro rachunkowe posiada, tak jak my, własnego kuriera bądź akceptuje dostarczanie dokumentów drogą mailową.

 10. Czy biuro samodzielnie podpisuje deklaracje podatkowe

 Zgodnie z art. 80a. ordynacji podatkowej, deklaracja podatkowa może być podpisana przez pełnomocnika. Dlatego dowiedzmy się, czy biuro będzie chciało być naszym pełnomocnikiem. Będzie to dla nas bardzo wygodna sytuacja, ponieważ nie będziemy musieli samodzielnie podpisywać składanych deklaracji.

 11. Czy naszymi sprawami zajmują się osoby wykwalifikowane

 Koniecznie dowiedz się, czy w biurze jedna osoba odpowiada za kilka zagadnień, czy każdy z pracowników zajmuje się pojedynczym zagadnieniem. Zdecydowanie lepiej, jeżeli sprawami kadrowymi będzie zajmowała się kadrowa a podatkowymi księgowa. Jak już wcześniej wspominaliśmy, zagadnienia którymi zajmują się biura rachunkowe zmieniają się bardzo dynamicznie, a co za tym idzie, ciężko by jedna osoba specjalizowała się kilku zagadnieniach.

 

 

Odpowiedzi na niektóre pytania znajdziesz na naszej stronie na inne chętnie odpowiemy osobiście, telefonicznie lub e-mail.